Banner, reklam veya tanıtım amacıyla hazırlanarak web sitelerinin içine yerleştirilen görseldir. Türkçeye çevrildiğinde poster, pankart, afiş gibi anlamlara gelse de reklamcılık dünyasında henüz banner kelimesini karşılayan net bir sözcük türetilmemiştir. Kısaca reklam görseli diyebiliriz. Banner kelimesinin tam Türkçe karşılığı bulunana kadar banner demeye devam edeceğiz. Banner eşittir reklam diyenler de olabiliyor. Ama banner reklam ise reklam banner mı diye tersini düşündüğümüzde aynı şeyler olmadığını görüyoruz bu nedenle reklam görseli diyebiliriz.
Hedef müşteri kitlenizi barındırdığını düşündüğünüz bir web siteye ücret karşılığında sizin için tasarlanmış reklam görselinizin yerleştirilmesi de banner aracılığıyla yapılan reklam modelidir. Bu sayede o siteye giren kullanıcılar sizin reklamınızı görmüş olur. Ziyaretçiler, reklam görselinize tıkladığında ekranda sizin web siteniz açılır. Ödenecek ücret tutarı ise anlaşılmış sabit bir tıklama ücreti ya da anlık değişen bir açık artırma teklifine göre belirlenir.
Bannerlar genelde logo ile birlikte tasarlanır ve web siteyi görsel açıdan zenginleştirip ziyaretçilerin dikkatini ve ilgisini çekerek hedef siteye yönlendirir.
Banner metin tabanlı değil resim tabanlı olup web sitesi reklamcılığının popüler bir biçimidir. Banner reklamın amacı, bir markayı tanıtmak veya ziyaretçilerin reklamverenin web sitesine gitmesini sağlamaktır. Özetlemek gerekirse, tüm banner reklamlar aynı temel işlevi sağlar; bir web sayfasında gördüğünüz görsele tıklarsınız ve tarayıcınız sizi reklamverenin web sitesine götürür. Banner, web tabanlı şirketlerin dijital platformlardaki varlığı bakımından oldukça önemlidir ve çok büyük bir fark yaratır.
05.07.2024